Adverteren in Genoeg

Postmataterialist

Uw advertentie in magazine Genoeg bereikt per editie 40.000 mensen die duurzaam willen leven en meer willen doen met minder.

Advertentieverkoop:  Elisabeth ter Borg

Wie is de lezer van Genoeg?

Genoeg richt zich op zogeheten postmaterialisten, de term komt van het onderzoeksbureau Motivaction, dat de Nederlandse bevolking indeelt naar leefstijl en normen- en waardenpatroon. Volgens Motivaction bestaat 10 procent van de Nederlandse bevolking uit postmaterialisten: ‘maatschappijkritische idealisten die zichzelf willen ontplooien, stelling nemen tegen sociaal onrecht en opkomen voor het milieu’.

De lezers van Genoeg zijn autonoom, nemen hun leven graag in eigen hand


Lezersonderzoek

Uit een lezersonderzoek van het tijdschrift Genoeg is gebleken dat de kenmerken van lezers van Genoeg naadloos overeenkomen met die van de postmaterialisten van Motivaction.

Postmaterialisten doen graag aan zelfontplooiing, zijn solidair en sociaal bewogen en hebben veel aandacht voor immateriële waarden. Ze zijn maatschappelijk en politiek geëngageerd, reflectief, kritisch en internationaal geïnteresseerd. Ze zoeken de balans tussen werk en privéleven, willen maatschappelijk nuttig zijn, leven planmatig en principieel en hebben veel belangstelling voor kunst en cultuur. Ze zijn autonoom, nemen hun leven graag in eigen hand.

Postmaterialisten zijn vaak hoger opgeleid en van alle inkomensniveaus. Gemiddeld zijn ze 40 jaar.

Bereik magazine Genoeg

Magazine Genoeg heeft 6.000 trouwe abonnees en is los te koop in kiosk, boekhandel en natuurwinkel. Genoeg wordt door velen meegelezen en geraadpleegd in de bibliotheek. Elke editie bereikt ca. 40.000 lezers die geïnteresseerd zijn in duurzaam leven en bewust consumeren. De meeste lezers zijn hoger opgeleid (HBO-niveau) en verdienen boven modaal.

Internetplatform Genoeg.nl

Het internetplatform Genoeg.nl heeft een bereik van gemiddeld 25.000 bezoekers per maand.

De resultaten van het Genoeg Lezersonderzoek kunt u opvragen via advertenties@genoeg.nl.