Merken maken de man

merken maken de man uitsnede

BOEKEN – Uiterlijk

Merken maken de man

‘De moderne man is een ondervertegenwoordigd onderzoeksthema’ vindt Norbert Mirani. Vrouwen zijn voor onderzoekers relevanter, omdat zij meer consumeren. Mirani is strategy and new-businessdirector van de mannentijdschriften van Sanoma en richtte een kenniscentrum op om meer onderzoek te doen naar ‘mannen en merken’.

Zelf onderzocht hij hoe mannelijkheid zich na de Tweede Wereldoorlog heeft ontwikkeld. In dit boek beschrijft hij een serie Nederlandse mantypen: de streber, de planner, de ongenuanceerde criticus, de familieman, de genieter en de vrijbuiter. Ook heeft hij uitgezocht welke merken het meest gebruikt of gedragen worden door de verschillende types. De familieman heeft Planet als provider en koopt zijn broeken bij WE (de familieman die hier thuis rondloopt doet dat inderdaad ook). Tot slot geeft de schrijver aan hoe producenten effectief kunnen communiceren met mannen ofwel, hoe zij het best zijn te bereiken met reclameboodschappen.

Norbert Mirani: Merken maken de man. Maatschappij, media en marketing. Uitgeverij Scriptum, € 22,50, ISBN: 97-890-5594-4613

merken maken de man

Auteur: Norbert Mirani

 

Titel: Merken maken de man

Uitgever: Scriptum

Prijs (incl. € 2,00 verzendkosten): € 24,50

ISBN: 9789055944613

Bestel dit boek bij Genoeg.

Delen:Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn