Teveel aan ons hoofd om duurzaam te zijn

Als het om duurzaamheid gaat, meten Nederlanders met twee maten. Ze vinden het belangrijk dat bedrijven en de overheid groen en sociaal zijn, maar zelf laten ze ‘duurzaam’ steeds minder vaak meewegen als ze iets kopen, blijkt uit onderzoek van Motivaction en Hope & Glory.

Lees meer »

Liever echt contact

Veel Nederlanders vinden van zichzelf dat ze teveel op social media zitten. Ze zouden vaker écht contact willen hebben met hun vrienden en familie. Dat blijkt uit een onderzoek van mobiele provider Simyo.

Lees meer »

Blij nieuws

De website Blij Nieuws publiceerde deze maand het duizendste bericht. Dat is: 1000 keer een oppeppertje tussen het doorgaans deprimerende wereldnieuws door.

Lees meer »

Verbod op snoepspelletjes?

Tweederde van de kinderen op de basisschool speelt minstens een keer per week een spelletje van waar reclame in zit voor snoep of snacks. Ze gaan er ongezonder door eten. Gedragswetenschapper Frans Folkvord, die dit ontdekte, pleit voor een verbod.

Lees meer »