Uw advertentie in Genoeg bereikt per editie 36.000 mensen die duurzaam willen leven en meer willen doen met minder.
Wie is de lezer van Genoeg?
Genoeg-lezers willen zorgvuldig omgaan met de aarde en
haar hulpbronnen. De lezers van Genoeg zijn mannen (35%)
en vrouwen (65%), tussen de 35 en 65 jaar die:
– persoonlijke ontwikkeling waarderen
– zich bewust zijn van de impact van hun persoonlijke keuzes
– geloven in samenwerken
– dol zijn op lezen
– regelmatig hun mouwen opstropen voor een DIY-project
– houden van kunst en culturele activiteiten
– vaak hoogopgeleid zijn
– milieubewust leven
De lezers van Genoeg geven hun geld doelbewust uit en kiezen voor duurzame producten en diensten. Zij vinden het belangrijk om ‘waar’ te krijgen voor hun geld: ze ‘stemmen’ met hun portemonnee.
De lezers van Genoeg zijn autonoom, nemen hun leven graag in eigen hand
Lezersonderzoek
Uit een lezersonderzoek van het tijdschrift Genoeg is gebleken dat de kenmerken van lezers van Genoeg naadloos overeenkomen met die van de postmaterialisten van Motivaction.
Postmaterialisten doen graag aan zelfontplooiing, zijn solidair en sociaal bewogen en hebben veel aandacht voor immateriële waarden. Ze zijn maatschappelijk en politiek geëngageerd, reflectief, kritisch en internationaal geïnteresseerd. Ze zoeken de balans tussen werk en privéleven, willen maatschappelijk nuttig zijn, leven planmatig en principieel en hebben veel belangstelling voor kunst en cultuur. Ze zijn autonoom, nemen hun leven graag in eigen hand.
Postmaterialisten zijn vaak hoger opgeleid en van alle inkomensniveaus. Gemiddeld zijn ze 40 jaar.
Bereik magazine Genoeg
De Genoeg-community is in de loop der jaren organisch gegroeid, net als het merk. Genoeg is nu een autoriteit op het gebied van een eenvoudige en duurzame leefstijl. Genoeg wordt door velen meegelezen en geraadpleegd in de bibliotheek. Elke editie bereikt ca. 36.000 lezers die geïnteresseerd zijn in duurzaam leven en bewust consumeren.
Internetplatform Genoeg.nl
Het internetplatform Genoeg.nl heeft een bereik van gemiddeld 50.000 bezoekers per maand.
Advertentieverkoop: Klaartje Grol